ნიკას და ლევანს კი გავუზიარე ეს აზრი უკვე (თავიდან მევლუდმა თქვა, მერე ფრიდონმა, ასე რომ ორიგინალური არ არის):
კარგი იქნებოდა, რომ გამარჯვებულების გამოცხადება მომხდარიყო შეჯიბრის დასრულების დღესვე, 1 საათზე მეტი წერტილების დათვლას არ უნდაო, მსაჯებსაც თითქმის აღარ მოსდით შეცდომები დათვლაში. გასაჩივრებისთვის ან იმავე დღეს კიდევ 1 საათი მიეცემოდა მონაწილეებს, ან რაც უკეთესია, მეორე დღეს ექნებოდათ ამის საშუალება. და პოსტ ფაქტუმ გადანაწილდებოდა ადგილები, (რაც ბოლო დროს ძალიან იშვიათია) როგორც ეს ავტოსპორტის სხვა სახეობებშია.
ეს 1. პრესისთვისაც კარგი იქნებოდა, 2. უცხოელი მონაწილეებისთვის, და 3. ასევე დაჯილდოება აღარ იქნებოდა ნაკლებად ემოციური, როგორც ეს 1 კვირის მერე ხდება. კარგი იქნება, თუ კლუბში იმსჯელებთ ამ საკითხზე.
იმ დღესვე დაჯილდოვება მაგარი იქნებოდა ძალიან, და ტყეში ჩარჩენილებს კიდე მერე ვიდეოთი ეყურებინათ ხო? სამაშველოები რომელზე დამთავრდა ხო ვერ მეტყვი და რამდენი ადამიანი დარჩა სამაშველოების დამთავრებამდე ფინიშზე?
khniera
ეგ საკითხი რატომღაც ყველას გამორჩა
შემიძლია ჩამოვთვალო ის ადამიანები, ვინც ბოლომდე დავრჩით ფინიშზე
ვიცი რო ყველა მონაწილე დაღლილი იყო და ტრალი და ვალი, მარა შემიძლია ის მონაწილეებიც ჩამოვთვალო, ვინც ბოლომდე დარჩა და უფრო მეტიც - სამაშველოებშიც მონაწილეობდნენ.
ხო, რაც მთავარია, შემიძლია სამაშველოს მონაწილე პრიზიორებიც ჩამოვთვალო, რომლებიც ადგილზე დაჯილდოების შემთხვევაში, უბრალოდ ფიზიკურად ვერ ავიდოდნენ პედესტალზე
თბილისში ჯობდა სადმე დაჯილდოვების მოწყობა. უფრო მრავალრიცხოვანიც და ეფექტურიც იქნებოდა.
რუსთავში ტრეკზე რომ გვექნება ოფროუდ შეჯიბრი მერე გაკეთდეს გამარჯვებულების დაჯილდოვება ადგილზე
რუსთავის დაჯილდოვება ვაფშემც არ მომეწონა მე
თუ ჩვენი ამბავია ჩვენი იყოს ვინმესთან გაყოფამ რაც მოიტანა კი ვნახეთ
ვფიქრობ დათვლა-დაჯილდოვება შესაძლებელია იქვე მოხდეს. თუმცა ალბათ ამისთვის სტარტის კიდევ 1 საათით წინ გადაწევა იქნება საჭირო. მაშინ აღარც სამაშველოს შეექმნება პრობლემა 1 საათში ყველაფრის დათვლა პრობლემა არაა რადგან როგორც კი მონაწილეები ფოტოებს გადმოგცემენ ეგრევე უნდა მიათვალო შედეგებში. ფაქტიურად ეს პროცესი ძირითადში საჯარიმო დროის განმავლობაში მოხდება. მაქსიმუმ კიდევ 30 წუთი გადაცდება საჯარიმო დროის დასრულების შემდეგ და კიდევ 30 წუთი დაჯილდოვებაზე წავა.
მაგრამ მთავარი პრობლემა არის გასაჩივრებები. გამოდის უნდა დავაჯილდოვოთ წინასწარი შედეგების მიხედვით. სხვათა შორის ფორმულა-1-ში ასე ხდება პოდიუმზე ასული მერე შეიძლება სულაც დისკვალიფიცირებული აღმოჩნდეს.
მერე აუჩქარებლად შეიძლება შედეგების და ფოტოების ინტერნეტში გამოქვეყნება და საჩივრების მიღება. საბოლოო შედეგები კი ამის შემდეგ გამოქვეყნდება. საბოლოო შედეგებით დაჯილდოვება ცალკე აღარ მოხდება.
Defi
რეგლამენტში როგორც ეწერა ზუსტად იმ განრიგით მოხდა დაჯილდოვება, წესებს ხომ არ დავარღვევთ . დაჯილდოვების ადგილი არ ეწერა და ნებისმიერ ადგილას შეიძლებოდა..
რავიცი, მეც ვფიქრობ რომ იმავე დღესვე ჯობია. მაგალითად თუ 6-ზე მთავრდება საჯარიმო დრო 10-ზე იყოს დაჯილდოვება. ანუ მსაჯენს დრო აქვთ დაჯამების, პლიუს ერთი საათი გაპროტესტება და საჯარიმო დროდან დაჯილდოვებამდე 4 საათი ნაწილობრივ მაინც შეიძლება სამაშველოსთვის გამოვიყენოთ. მითუმეტეს ყველა ადგილზე იქნება და სამაშველოშიც შედარებით მარტივი ადგილებიდან თვითონ მონაწილეებიც მიიღებენ მონაწილეობას და ორგები პირდაპირ რთული ადგილებიდან განახორციელებენ ევაკუაციას, ან ბერკეტას იდეა დაქირავებული სამხიდიანების შესახებ ავამუშაოთ მოკლედ მეც მომხრე ვარ რომ იმ დღესვე განხორციელდეს დაჯილდოვება
ცალკე დაჯილდოება კიდევ ერთხელ გაშუქების საშუალებას იძლევა
USU
კი მარა უცხოელების პრობლემა აქტუალურია. საპრიზოზე გასული უხცოელები ვეღარ ჩამოდიან ხოლმე დაჯილდოვებაზე.
ყველამ კარგად ვიცით რომ რეალურად მაგის გაკეთება შეუძლებელია . ჯერ ერთი ცვლილება უნდა შევიდეს რეგლამენტში. რეგლამენტში ჩანაწერი იქნება ვალდებულება. ამ ვალდებულების შეუსრულებლობა გამოიწვევს დამატებით გაუგებრობებს. ორიენტირება ისეთი შეჯიბრია წინასწარ ორგები ვერაფერს გათვლიან.
nika
მართალია
საერთოდ ორივე მოსასზრებას აქვს როგორც პლუსები, ისე მინუსები და დანარჩენი ჩვენ ხელში არაა? დავაყენოთ საკითხი გამგეობაზე და გადავწყვიტოთ როგორც უკეთესი იქნება
nika
თრიალზე თუ შეიძლება საჩივრების განხილვა 1 საათში ორიენტირებაზეც არ იქნება პრობლემა ალბათ. ისე ორიენტორების დროც შეიძლება შემცირდეს ან სულაც ორ დღიანი იყოს და მეორე დღე დაეთმოს მთლიანად დათვლას და გასაჩივრებას.
rezident
არაა შეუსრულებელი. რეგლამენტი ტექ. მოთხოვნები არაა რომ ძნელად შეცვალო.
თრაიალის დაჯიდოვება ხომ ხდება იმავე დღეს. იქ წერია რომ ბოლო მონაწილის დაფინიშებიდან ამა და ამ დროის შემდეგ ხდება მაგის შემდეგი ეტაპები. აქაც შეიძლება ჩაიწეროს რომ ბოლო მონაწილის მიერ ფოტოების მოწოდებიდან ვთქვათ 30 წუთში ცხადდება შედეგები. კიდევ 30 წუთში არის დაჯილდოვება და ეგაა. მეორე დღეს ეს შედეგები დაიდება საიტზე თავისი ფოტოებით. მერე მიიღება საჩივრები და მერე საბოლოო შედეგები ცხადდება.
წინასწარ თუ კარგად დალაგდება ყველაფერი მაშინ არ იქნება პრობლემები. ახლა ერთი მსაჯი ახდენს ფოტოების მიღებასაც და დაფინიშებასაც. ეს ორი რამე უნდა გაიმიჯნოს. მიღებულ ფოტოებს მსაჯი ეგრევე მიათვლის შედეგებში. ექსელის ფაილი წინასწარ იქნება მომზადებული და ეს ყველაფერი საკმაოდ სწრაფად იქნება შესაძლებელი. უბრალოდ მონაწილეებმა არ უნდა შეუშალონ ხელი დათვლას ჩარევებით და ა.შ. (დისკვალიფიკაციის პუნქტი შერიძლება ჩაიდოს ამ შემტხვევაზე).
მონაწილე დააფინიშებს თუ არა მსაჯი დროს ჩაიწერს და რაციით გადასცემს დამთვლელ მსაჯს ამ დროს. ის ეგრევე ექსელში შეიტანს ამ მონაცემებს. და მზად იქნება ამ მონაწილის ფოტოების მისაღებად-დასათვლელად.
jado
USU
nika
ფოტოებში დარღვევის აღმოჩენა ადვილია თუ თრიალზე ვინ შეეხო ბოძს იმის ვიდეოების მოძებნა?? მაგალითისთვის სომხეთი ავიღოთ. იქ ვიდეოები რო არ გადაგვეღო სულ სხვა სედეგები იქნებოდა.
ისე ფოტოებში დარღვევის აღმოჩენაც გამორჩენიათ მსაჯებს .
ორიენტირებაზე ყველამ უნდა ნახოს ყველა ფოტო
ჩვენთან რა სახითაც იდება ფოტოები ეგრე მაინც არავინ ნახულობს, უმეტესობა თვლის რომ მსაჯების გადაწყვეტილება სწორია და ორიენტირებისას წერტილის აღების მომენტი კი დიდი არაფერი სანახავია.
მემგონი ცალთე თემის გახსნა აჯობებს, აქ გაოფება გამოდის
Neo
ვახ, რუსთაველებს არ უნდათ დაჯილდოების ყურება?
მერ ეჩამოვიდნენ აქეთ
USU
Neo
Defi
ახალი წესი უნდა დავნერგოთ - დაჯილდოება ჩამოტარებით
გაეშვით ამ რუსთავს, მოასვენეთ
რუსთავში იმიტომ იყო დაჯილდოება, რომ დაემთხვა მოტოების შეჯიბრს. საერთოდაც მოტოების შეჯიბრი დაემთხვა ჩვენსას და მოტოებმა გადაწიეს იქით. ეგ არის და ეგ
USU
ალბათ ცოტა ყურადღებით ჯობია.... რომ არ დაემთხვეს.... მითუმეტეს ერთი ექსრტემ ფედერაციაა
shapokliak
ყურადღებით რომ ვიყავით, სხვა ფედერაციის ღონისძიებას ემთხვეოდა და ა.შ.
USU
jado
Neo
თუ ნორჩ პროზაიკოსთა კლუბი გაერთიანდება ექსტრემალური სპორტის ფედერაციაში, ჩვენ ვიზრუნებთ, რომ არც მათ შეჯიბრს დაემთხვეს ჩვენი ღონისძიება
USU
შენა ჩემი ტელ სატენი როდის უნდა მამცე
Defi
როცა შენს გულს და სულს გაუხარდება
გამექეცი რუსთავიდან და ვასეირნებ იმის მერე აღმა-დაღმა. გკითხულობს ხოლმე, ხო იცი შენ
იყოს ცალკე ეს თემა.
ტურისტებისგან მაინტერესებს მოეწონათ თუ არა პირველი ეტაპის ფორმატი. ანუ მომავაში ღირს თუ არა ასევე ჩატარდეს.
კი ძალიან კარგი იყო მაგრამ ზოგიერტი წერტილი სულაც არ იყო ტურისტზე გათვლილი
ცოტა ნაკლები ენქაუნთერი კარგი იქნებოდა და უფრო მეტი ორიენტირება და ჯიპიესი ენდ ტოპორუკები
ასევე მეორეც კარგი იყო ძალიან მაგრამ არ არის ამდენი ანკა საჭირო რა
უბრალოდ გართულება ცოტა სხვა მხრივაც შეიძლება და უფრო საინტერესოც იქნება
Defi
ჩემი აზრით შესაცვლელია ტექდათვალიერების ჩატარების მექანიზმი.
კოტეს მოუწია ჩემი მანქანის დათვალიერება-შემოწმება ორჯერ: შაბათს - მოედანზე და მეორე დილას სტარტის წინ. გაუგებარია ეს ორი დათვალიერება (ორი სათაურის პონტში) რა საჭიროა.
შეჯიბრების დღეს 1 საათით ადრე მოხდეს შეკრება და დათვალიერების ჩამტარებელ ორგებს დაემატოთ 2-3 ნაკლებად კვალიფიციური პიროვნებები, რომლებიც შეამოწმებენ ისეთ პოზიციებს რომლებიც ცალსახაა(აფთიაქი, ცეცხლმაქრი და აშ) ეს დაზოგავს დროს.
უფ...
nika
რატო კაცო ჯიპიესს თავი დაანებე და ტოპორუკა გაგეკეთებინა და დაგერიგებინა ყველასთვის და არავინ არავისზე ნაკლები ან მეტი არ იქნებოდა
თუ ჯიპიესი პრივილეგიაა აკრძალე და მორჩა
მართალი გითხრა მაგრა გამიტყდა ელმანა რო ვერ გადავიდა მეორე ტურში(ბევრი წერტილები ავიღეთო)
baikushi
პირველ დღეს უბრალოდ იმიტო არის საჭირო რომ სხვა კატეგორიაში არ შეავსო განაცხადი. ან მანქანა არალეგალური არ იყოს. თორე მოხვალ მეორე დღეს შეჯიბრზე და ტექ კომისიაზე გეტყვიან რომ ბოდიში ვერ გამოხვალ შეჯიბრზე.
ამავე დროს წინა დღის ტექ. კომისია რო იყოს სრული, მაშინ მერე დახურული პარკი უნდა იყოს. ეს კი შეუძლებელია როცა რეგისტრაცია არაა შეჯიბრის ადგილზე.
Defi
ტოპორუკით შეჯიბრი იყო წინაზე და ძალიან არ მომეწონა. ყველა დატანილი წერტილი ხელით გადაიტანა ხალხმა ოზიში და 50 მეტრი სიზუსტით მიდიოდნენ მერე GPS-ებით. ფაქტიურად იგივე GPS ორიენტირება გამოდიოდა. ნუ როგორც მე ვხვდები შენ ასეთი ფორმატი უფრო გინდა. გასაგებია შენი აზრი. სხვების აზრიც მაინტერესებს.
აკრძალვას რაც შეეხება იმას ვერ აკრძალავ რასაც ვერ გააკონტროლებ. ამიტომაც GPS-ის აკრძალვა არ გამოვა.
nika
გადასახაებს რაც შეეეხება რატომღაც მებევრა ტურიზმის ეკიპაჯზე ათი თუმნიანი
Defi
ა ბატონო ჩვენი ბოლო თამაშის სცენარი. ეს თუ იგივეა რაც უჯარმაში ტურიზმში იყო მასინ ჰოო მაშIნ ჰოო
http://tbilisi.en.cx/GameScenario.aspx?gid=34954
გასაპროტესტებლად მონაწილეებმა საჯარიმო დროის გასვლიდან დაახლოებით 1საათში შეიძლება მიიღონ ფოტოების დათვალიერების საშუალება კომპიუტერის გარეშეც. საკმაოდ კარგი 13' DIGITAL PHOTO FRAME 100ლარის ფარგლებში ეტევა.
სხვა ტიპის დარღვევებზე ტექნიკური საშუალებები მე მგონი არ არის საჭირო პროტესტის დასაფიქსირებლად
არ უშვებს მანდ მგონი
მაშინ აი სხვა თამაშის სცენარი
http://tbilisi.en.cx/GameScenario.aspx?gid=2838
baikushi
irakli
მსაჯების ობიქტური გადაწყვეტილების იმედი რო გვაქვს, ყოველ შეჯიბრზე იმიტომაც გამოვდიოვართ. ისე არანაირი ფასი არ ექნებოდა შეჯიბრს, მაგრამ ისინიც ადამიანები არიან და შეიძლება გაეპაროთ შეცდომა. უბრალოდ ყველა მოულოდნელი შემთხვევა ადვილად და სწრაფად უნდა გამოასწორონ. ჩემთვის პირველ რიგში მთავარია ობიექტური შედეგები და მერე გინდა აფრიკაში იყოს დაჯილდოვება.
ხოკეი ჯანა
ტურიზმის ფორმატს რაც შეეხება ჩემი მოკრძალებული აზრით ძალიან საინტერესო გამოვიდა, იყო დამწყეებთათვის საკმაოდ რთული წერტილები რაც თავისთავად გამოცდილებას იძლევა შემდგომი ეტაპებისათვის. რაც შეეხება თეორიულ ელემენტებს მაგასაც თავისი პლიუსი აქვს, თუ შემდეგში იგივე ფორმატი იქნება აუცილებლად უკეთ მოვემზადებით კომპასით ორიენტირებაში, რაც ნებისმიერ დროს შიძლება გამოგადგეს. აგრეთვე ალბათ დამეთანხმებით ტურიზმში სტანდართულ მანქანასა და ტრ-ის მანქნას შორის დიდი უპირატესომა არ იქნება, მთავარია სწრაფად გაერკე სიტუაციაში. მოკლედ თავი რო არ შეგაწყინოთ ძალიან კარგი დასაწყისი იყო და დარწმუნებული ვარ ბევრს მსურველს მოიზიდავ ტურიზმის კატეგორია.
Defi
nika
შედეგებს რომ გადავხედე არჩათვლილი წერტილების რაოდენობა დიდი არ იყო და მათ გარჩევა-დათვალიერებას არ მგონია დიდი დრო დაჭირდეს.
შეჯიბრებაზე არავითარ შემთხვევაში არ გამოვიდოდი რაიმე ეჭვი რომ მქონდეს. ამასთანავე უნებლიე შეცდომა ყველას შეიძლება მოუვიდეს(მსაჯებს ვგულისხმობ) და სხვის მიერ აღებული წერტილების ფოტოებს უბრალოდ ინტერესის გამო ვათვალიერებ თავისუფალ დროს და არა უშუალოდ გამოქვეყნებისთანავე.
ფოტოების გარდა დაჯარიმება დისკვალიფიკაციის საფუძველი ალბათ "აგენტურული ინფორმაციაა" რის გარჩევა დამუშავებასაც დიდი დრო არ უნდა ჭირდებოდეს.
ძალიან მაგარი შეჯიბრი იყო დიდი მადლობა ორგებს. რაც შეეხება ტურიზმს დეფს ვეთანხმები ,ოფფზე კალკურატორით თუ უნდა იაროს კაცმა ჩემთვის გაუგებარია.ელმანას და გიოს ეკიპაჯმა პირველი ეტაპის ყველა წერტილი აიღეს,მაგრამ იმის გამო რომ არითმეტიკა არ უყვარდა სკოლაში .მეორე ეტაპი ვერ გაარკვიეს და გულნატკენებმა სურათები არ ჩააბარეს.შემდეგ ირკვევა ,რომ მეორე ეტაპი საერთოდ გაუქმდა და პირველი ეტაპით მოხდა გამარჯვებულის გამოვლენა,რაც დასანანია.მადლობა .
bachia
ტროფი რეიდზე კალკულატორით კი არა ტერატრიპითაც კი უნდა იარო და საშუალო სიჩქარე კომპით თვალო ლამის წამ და უწუმ. ეგ არგუმენტი ნამდვილად არაა რო არითმეტიკა არ იცის ვინმემ და ამის გამო არ ვარგოდა შეჯიბრი.
bachia
ნიკა მე არ დამიწერია, რომ შეჯიბრი არ ვარგოდა და გთხოვ წესიერად წაიკითხო ჩემი ნაწერი და რაც არ ვარგოდა შენ ჩემზე კარგად იცი. ძალიან მაინტერესებს რატომ გააუქმეთ მეორე და მესამე ეტაპი
და მე მაქვს ასეთი იდეა, ერთ დღეს თუ იქნება შეჯიბრიც და დაჯილდოვებაც, წინასწარი შედეგების გამოცხადების შემდეგ მაინც ყველას აქვს კომპიუტერიც და ფლეშკებიც, ყველა სურათი ერთ ფოლდერში ჩაეყაროს და დაურიგდეს მონაწილეებს ფლეშკებით, ათვალიერონ და აპროტესტონ რამდენიც უნდათ, ოღონდ ნახევარ საათში
nika
ევაკუატორი მანქანა,რომელიც ტყიდან გამოიყვანს მანქანას( თუ გინდაც ფასიანი)
ერთი მოსაზრება ამ შეჯიბრის შემდეგ მეც გამიჩნდა და გაგიზიარებთ რადგან ასეთი თემაც გვაქვს.
ჩემის მოკრძალებული აზრით, კარგი იქნება თუ ორგანიზატორები შეჯიბრის დაგეგმარების დროს ყოველ წერტილზე ჩაინიშნავენ სირთულის ორ ვარიანტს, ერთი მშრალი გრუნტის შემთხვევაში, მეორე სველი და სტარტის წინ ამინდის მიხედვით განისაზღვრება რომელი ვარიანტი დარჩება ძალაში.
ხან წვიმიანში მზადდება შეჯიბრი და მერე გადახრიოკებულია არე-მარე, ხანაც პირიქით, ორგანიზატორები მშრალად დადიან და შეჯიბრის წინ ჩამოიქცევა ყველაფერი.
მშრალზე შეფასებული 30 ქულიანი შეიძლება გრუნტის დალბობის შემდეგ 150-ანი გახდეს, მეორე 30 ქულიანი კი არ იცვლიდეს სირთულეს დიდად.
bachia
შენ იქ არ იყავი და მე არ ვიცი ელმანამ რა და როგორ მოგიყვა. რაც იქ იყო მე ბევრად უკეთ დავინახე. რამდენჯერმე მოვიდნენ ფინიშზე და ეს ოფროუდი კი არა უმაღლესი მათემატიკააო. მერე ჯარიმით გადავიდნენ მეორე ტურში და თითქმის ეგრევე უკან დაბრუნდნენ და თქვეს რო აღარ უნდათ შეჯიბრი. და არც ფოტოებს ჩააბარებდნენ. ამ მომენტში პირველი ეტაპის წერტილებიდან რამდენი ჰქონდათ აღებული არ ვიცი მარა ყველა 100% არ ჰქონდათ აღებული თორემ მეორე ეტაპზე ჯარიმის გარეშეც გადავიდოდნენ. მერე ეტყობა იფიქრეს მოდი ისე ვიაროთო და ავიღოთო წერტილები და დიდი შანსია აეღოთ ყველა წერილი მაგრამ ცხადია აღარავინ ჩაუთვლიდა ფოტოები რომც ჩაებარებინათ.
და აქ კიდევ კულტურულად დავწერე ის რაც იქ ელმანამ გააკეთა. ძალიან ულამაზოდ იქცეოდა.
რაც შეეხება მეორე და მესამე ეტაპების გაუქმებას ეგ ირაკლიმ დაწერა რაც მოხდა. ერთ-ერთ მინიშნებაში შეცდომით 1.7 კმ-ს ნაცვლად ეწერა 4.7 კმ. რამაც აზრი დაუკარგა ამ ეტაპებს.
აი დავდებ ტურიზმის პირველი ეტაპის დავალებას
რო მიხვდეთ რასთან ჰქონდა მონაწილეებს საქმე
Attached File(s)
trzm1.rar ( 47.93k )
Number of downloads: 189
შეცდომა ჩემი ბრალი იყო. მაგრამ ელმანას ეგ შეცდომა არც გაუგია. სანამ მაგ შეცდომიან ადგილამდე მივიდა უკვე უარი განაცხადა მონაწილეობაზე.
ნიკა :
( ისე რაც დააფინიშეს იმის მერე მანქანა არც დაუძრიათ)
ისე კი ის ენკაუნტრერი თუ არ გითამაშია ვერ მიხვდებოდი ვერაფერს?
( ეგ ალბათ უფრო მეტად გასართობი რომ ყოფილიყო ალბათ იმიტომ გაააკეთე)
მაგრამ ყველა არ თამაშობს მაგას და ვერც მოთხოვ( შეიძლება შენ მოგწონს და თამაშობ , მაგრამ სხვა,მაგალითად მე,აზზეც არ ვარ ვაბშე ეგ რაა ან რა თამაშია)
დაგედო როგორც ადრე იყო და ვსიო
ან გეთქვა რომ პრინციპი იქნება ენკაუნტერის და გაიკითხავდნენ მანამდე და ცოტა აზზე მოვიდოდნენ
განხილვაა მოსაზრებების და იმიტომ გწერ.
თორემ მე თუ მკითხავს ვინმე ;ეს იყო ალბათ ერთერთი ყველაზე მაგარი შეჯიბრი(სირთულეეებით)
temo
dato65
დავდე აგერ როგორც ამ შეჯიბრის დავალება. ასევე ენქაუნთერის ერთ-ერთი თამაშის. შეგიძლია შეადარო.
ესაა შეჯიბრის დავალება
http://off-road.ge/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=15621
ეს კი ენქაუნთერია
http://tbilisi.en.cx/GameScenario.aspx?gid=2838
temo
დაჯილდოება შეჯიბრის დღესვე ძალიან კარგი იდეაა და ემოციებში მყოფი მონაწილეები, ასევე გულშშემატკივრებიც დაჯილდოების ცერემონიას გაცილებით უკეთ აღიქვამენ. ამის გამოცდილება და პრაქტიკაც გვაქვს. პირველი შეჯიბრი "ჭილი 2008", მერე "ორბეთი 2009" დაჯილდოება იმ დღესვე მოხდა. ორბეთის დაჯილდოება ხომ საერთოდ არ დამავიწყდება. ძალიან ლამაზი იყო თავისი დიჯეით და ულამაზესი ფეიერვერკით "ქუინის" "ჩვენ ვართ ჩემპიონები"-ს მელოდიის ქვეშ.
თავისუფლად შეიძლება კიდევ ერთი საათით ადრე გამოიწიოს ფინიშის დრო და შესაბამისად სტარტი იყოს არა 9:00, არამედ 8:00-ზე. შედეგების დათვლა შეიძლება შეჯიბრის მსვლელობის პროცესში. ანუ ვინც დააფინიშებს და ჩააბარებს ფლეშკას მაშინვე გადაისინჯოს ფოტოები. რეზერვად შეიძლება მეორე ან მესამე ლეპტოპის მზადყოფნაც, ერთდროულად რამოდენიმე მონაწილის დაფინიშების შემთხვევაში. გიოს იდეა ვაიფაის შესახებ ხომ საერთოდ დახატავს ყველაფერს. ასე, რომ მე ორივე ხელით თანახმა ვარ იმავე დღეს დაჯილდოებაზე. სამაშველოზე კი 2-3 ეკიპაჟი გადის და არაუშავს თუ ცერემონიას ვერ დაესწრებიან.
თემოს მოსაზრებასაც გამოვეხმაურები ამავდროულად. დაგეგმვის დროს ორგანიზატორები ყოველთვის ვითვალისწინებთ ამინდის ცვლილებებს მაგრამ იმის გათვლა, რომ 30 წულიანი წერტილი 90 გახდება თუ 150-იანი ეს შეუძლებელია და ამაზე არც ღირს კამათი. რა ვქნათ, ასეთია ჩვენი "ბედი". ამინდზე ვართ ყოველთვის დამოკიდებულები. აი ამინდი როგორ სიურპრიზებს მოგვიმზადება ეს კი არავინ არ იცის. ჯერ არ გვქონია შეჯიბრის ჩავარდნის მომენტი და არც ვისურვებ ამას, მაგრამ არ არის გამორიცხული, რომ ამინდის გამო საერთოდ შეუძლებელი გახდეს შეჯიბრის ჩატარება. ამასაც უნდა შევეგუოთ ჩემო კარგებო. ყოველი რეალური წინადადება შემოთავაზებები ძვირფასია ჩვენთვის და მაქსიმალურად გავითვალისწინებთ ყოველი შემდგომი შეჯიბრის ჩატარებისას.
ჩემი აზრი იყო კიდევ ის, რომ სხვადასხვა კატეგორიაში გამომსვლელი მონაწილეებისთვის შენატანები შესაბამისობაში ყოფილიყო კატეგორიების სირთულეებთან. რატომ უნდა იყოს ტურიზმის კატეგორიაში და ტრ-3 კატეგორიაში გამომსვლელი ეკიპაჟების შენატანი ერთიდაიგივე? მითუმეტეს, როცა დაჯილდოებისას ტრ-3 ეკიპაჟი უფრო მეტ პრიზს ღებულობს ვიდრე ტურისტი. რა ვიცი, ეს ჩემი პირადი მოსაზრებაა და თუ უმრავლესობა დაეთანხმება ამ აზრს მაშინ შიძლება ამ პუნქტის გადახედვაც. კიდევ დავეთანხმები ნიკას მოსაზრებას, რომ ტრ-2 და ტრ-3 კატეგორიაში სავალდებულო გახდეს ორი ჯალამბარის ქონა.
სხვა რა გითხრათ. მოგვაწოდეთ ნებისმიერი აზრი და ჩვენ ყოველთვის გავითვალისწინებთ მას
წერტილების შეფასებაზე ვფიქრობ უკვე დიდი ხანია და ამ შეჯიბრის მერე მივედი ერთ დასკვნამდე. რამდენადაც რთულია ტრასა და ასაღები წერტილები მით ნაკლები უნდა იყოს რაოდენობით. ეხლა აგიხსნით რატო ვფიქრობ ასე. როდესაც რთულად ასაღები წერტილების რაოდენობა ბევრია დიდი შანსია ამინდის ცვლილებამ არათანაბრად იმოქმედოს მათზე, ზოგის აღება გართულდეს და ზოგის არა. ეხლა მეორე მომენტია, როდესაც იდება რამოდენიმე ერთიდაიგივე ქულიანი წერტილი. დამთანხმებით ალბათ, რომ არარსებობს ეგრე იდეალურად დასვას ვინმემ წერტილი, რომ ყველა ერთნაირი სირთულის იყოს ასაღებად. ამ შმთხვევაშიც მონაწილეები არათანაბარ პირობებში დგებიან. მაგალითად დღემდე არსებული წერტილების ქულებია 30, 50, 70, 90, 100 და უცბათ 150, მერე 200. რატო არ შეიძლება იყოს 130 ან კიდევ 250. ან სულაც იყოს 500 ქულიანი "ჯეკპოტივით" რომელის ასაღებად შეიძლება უამრავი რაღაც დაჭირდეს კაცს და ვერც აიღოს. ნუ იქნება ზუსტად ერთნაირი ქულის რამოდენიმე წერტილი. მე მაგალითად შეჯიბრის წინ რუქას რო დავხედავ ვანგარიშობ რომელ მხარეს რამდენ ქულიანი წერტილებია, თუ არის სხვა მხარეს იგივე ქულიოს წერტილები და რა რაოდენობის. ორი 150 ქულიანი რო დევს მე უნდა ვიცოდე რომ ისენი ასაღებად მიახლოვებით ერთნაირი სირთულისაა.
ასე რომ რამდენჯერაც რთული ტრასა იქნება და რთულად ასაღები წერტილები, იმდენჯერ ცოტა წერტილები უნდა გაკეტდეს რაოდენობით და აღების სირთულე მაქსიმალურად ზუსტად უნდა შეესაბამებოდეს. იყოს 150 იანი და იყოს 170 თუ ის შედარებით რთულია ასაღებად. თუ მინდორში გაფანტავთ წერტილებს სოკოებივით მაშინ იყოს რაოდენობით თუნდაც 200 და ყველა დაბალ ქულიანი, ვივლით მერე და ვინ მეტს მოაგროვებს იმაში შევეჯიბრებით.
temo:
რაც შეეხება ორმაგ შეფასებას. ესე ადვილიც არ არის ამის გაკეთება. წერტილები რიგდება სტარტამდე 1 საათით ადრე. ორგანიზატორი უწერს ყველა მონაწილეს წერტილებს წინა ღამეს. ეხლა საიდან უნდა იცოდეს იმან იქ შეჯიბრის ადგილზე დასველდა გრუნტი თუ არა. რამდენად დასველდა. ყველა კატეგორიის ტრასსა დასველდა თუ მარტო ზოგიერთის. მაგალითად ამ შეჯიბრზე TR2 ტრასაზე შეჯიბრის დღეს ფაქტიურად არ უწვიმია. ხოლო TR1 კი წყალმა ლამის ხევში ჩაიტანა. მოკლედ ეს სველი და მშრალი საკმაოდ ძნელი თემაა. ამიტომაც ორგებს ყოველთვის ურჩევნიათ რომ შეჯიბრის დროს ტრასსა სველი იყოს. აბა მშრალზე რა ოფფროუდი უნდა ჩაატარო? ის იყო კარგი ტროფი რეიდის მე2 დღეს მთელი დღის სავალი სპეცმონაკვეთი მონაწილეებმა 2 საათში რომ დაამთავრეს?
jado:
წერტილების ქულებს რაც შეეხება. ვცდილობთ რომ 100 ქულიანზე ზევით ბევრი წერტილები არ დავსვათ. მაგრამ თუ ვაწყდებით რაღაც ისეთ ადგილს სადაც იმ 100ქულიანზე მეტი სირთულეა რაც მანამდე დავდეთ. ვსვავთ 150 ან 200. ისე 200იანი სულ ერთი ცალი იყო ყველა კატეგორიაში. რაოდენობრივად წერტილებს ვერ დავაკლებთ იმიტომ რომ ჯერ ერთი ზედახორა იქნება აღებაზე. და მეორეს ერთი წავა შეჯიბრი ვინ უფრო მალე დააფინიშებს. ჩვენი აზრით ეს არ არის ორიენტირების ფორმატი. ანუ წერტილები ყოველთვის უნდა იყოს უფრო მეტი ვიდრე მონაწილეს შეუძლია აიღოს. რომ ბოლომდე გამოიყენოს მოცემული დრო. რაც ეხება წერტილების იდენტურობას მაგას ვერანაირად ვერ მივაღწევთ, რადგანაც ორი მიახლოებით ერთნაირი 150ქულიანი წერტილი, სხვადასხვა მონაწილემ შეიძლება ერთ დროში აიღოს ან დიდი განსხვავება ქონდეს. მოკლედ ეს არის შეჯიბრი. სადაც არის ფორტუნის მომენტიც. შეიძლება წახვიდე არასწორედ და აღმოჩნდე რთულად აღებად წერტილებთან. და თუ არ მოტვინე რომ იქნებ ამათ აღებას სხვები ავიღოო და ბოლომდე ეჯიკავე. მიიღებ გაცილებით ნაკლებ ქულას ვიდრე სხვა მონაწილე რომელიც შედარებით დაბალქულიანებს აიღებს.
Defi:
მეც ერგე ვფიქრობ რომ უნდა განსხვავდებოდეს შემონატანები. ამიტომ 100 ლარი ეკიპაჟიდან უნდა ავიღოთ როგორც მინიმუმი და გავზარდოთ ყველა დანარჩენ კეტეგორიაში შემონატანები! შესაბამისად საპრიზო ფონდიც ზედა კატეგორიებში გაიზრდება.
dato65
რაც შეეხება ქულების დიფერენციაციას ამინდის მიხედვით ეს გაკეთებადია. ტურიზმში და გრანდ ტურიზმში ასეც გაკეთდა ამ შეჯიბრზე და მგონი გაამართლა. წერტილებს რო ვნიშნავდი, რომელიც წვიმაში მაგრა გართულდებოდა იმეებს ბოლოში მივაწერე აღმართი, დაღმართი და ა.შ. თუ ქვებიანი აღმართი იყო ეგეც მივაწერე. ქულები მიწერილი იყო მშრალი ამინდისთვის. მერე წვიმიან ვერსიაში ზოგი გავაორმაგე ზოგი გავასამმაგე და ა.შ. გააჩნია რამდენად რთული იყო ეს აღმართები თუ დაღმართები. მოკლედ არც ისე რთულია ამის გაკეთება და ეფექტი ვფიქრომ ღირს იმად რომ გაკეთდეს. მერე გაქვს ორი პაკეტი წერტილების, სველი და მშრალი. როგორც წესი ორგები წინა დღით მიდიან სტარტზე და შეუძლიათ ნახვა თუ რა სიტუაციაა ადგილზე. ამის მერე დგინდება რომელი ვერსია უნდა ამოქმედდეს და ჩამწერი ფლეშკებზე ჩაწერს ამ ვერსიას.
ახლაც მახსენდება სომხეთის ორიენტირება სადაც 30 ქულიანი უჯალამბაროდ გამორიცხული ყო რომ აგეღო, სველი ბალახიანი აღმართის ბოლოში იყო (თუმცა დავიდამ აიღო რაღაცნაირად), ხოლო 100 ქულიანი უადვილესად ავიღეთ რადგან მდინარის ქვებიან კალაპოტში იყო.
cat
Defi
რაც მონაწილეებმა შემოიტანეს ზუსტად ის იყო. ტურიზმებში 500-500 ლარი.
nika
ანუ ფულადი პრიზები იყო??
ისე (აჩუ) დიდი გადასახადის გამო ბევრი შეიკავებდა თავს მონაწილეობისგან
კიდევ ერთი შემოთავაზება, წინასწარ ვიცოდეთ საპრიზო ფონდი (ან მისი არარსებობა), ზოგისთვის ამას მნიშვნელობა აქვს, ზოგისთვის ნაკლები. ხანდახან ისიც სასიამოვნოა, თუ შეჯიბრზე გაწყვეტილი გვარლის ნაცვლად ახალს მიიღებ პრიზად
ეს შემოთავაზებაც რამდენიმე ტრ3-ის ეკიპაჟიდან მოდის.
ისე თუ შეცვლილი ბუნებრივი პირობები წერტილის აღებას ართულებს (ან თუნდაც აადვილებს) ამაში ვერ ვხედავ პრობლემას. ნებისმიერ შემთხვევაში ყველა მონაწილე ერთნაერ პირობებში რჩება და შეჯიბრის იდეა იმ მომენტში საუკეთესოს გამოსავლენად გამართული რჩება.
rezident
მეც მომხრე ვარ სველი და მშრალი ვერსიიის.
ამ შეჯიბრზე ჩვენს კატეგორიაში 2 - 50 ქულიანი წერტილი უჯალამბროდ ავირეთ და 113_ე წერტილთან კინაღამ დავაფინიშეთ. ისე ჩავერჭე ცხვირით რომ დაჟე ჯალამბარიც კი ვერ გავშალეთ. კიდევ კარგი ბერია მყავდა შტურმანად და სამურაით ვიყავით. ორივემ ერთად ძლივს მოვატრიალეთ მანქანის უკანა მხარე და მხოლოდ ამის შემდეგ მოვახერხეთ თავის დაღწევა.
არადა ისეთი შემართებით მივდიოდით, რომ არანაირი პრობლემა არ უნდა გვქონოდა 30 ქულიან წერტილთან.
baikushi
cat
ყველა წერტილზე არ ვამბობ ცხადია. მაგრამ ისეთებზე ხო შეიძლება გაკეთდეს სადაც ცალსახად ეტყობა რომ გართულდება წვიმაში. მაგალითად მშრალზე ჯალოს გარეშე რო მისვლადია ბოლო მონაკვეთი და წვიმაში კიდე ჯალოს გარეშე ვერ მიხვალ (ან მიხვალ და ვერ გამოხვალ). თუ მშრალზე 30 ქულიანი იყო სველზე 40 ქულიანს გახდი.
ისიეც გასაგებია რაც ლევანმა დაწერა რომ იდეაში სველ ამინდზე იხდება გათვლა. მაშინ პირიქით უნდა მოხდეს და ამშრალების ვარიანტიც გათვალისწინებულ იქნას და დააკლდეს ქულები.
30-ვე წერტილზე ხო არაა აქ საუბარი. როგორც წესი ეგეთი წერტილები 5-ზე მეტი არაა ხოლმე.
irakli
ცოტა რთულია საპრიზო ფონდი წინასწარ განსაზღვრო, როცა მონაწილეთა შენატანებიდან ხდება მისი დადგენა.
ლოსი
დანარჩენში გეთანხმები. თუ ყველა წერტილი ერთნაირქულიანი იქნება და მხოლოდ მათი რაოდენობით განისაზღვრება გამარჯვებული მაშინ არა აქვს მნიშვნელობა. როცა შეჯიბრი გათვლილია მხოლოდ წერტილების ნაწილის აღებაზე მაშინ 30 ქულიანი და 100 ქულიანი ამინდის გამო არ უნდა იყოს უკუღმა სიძნელის წერტილები.
თუმცა 113-ე წერტილთან თქვენი ფოტოებიდან რასაც ვხედაბ უკანათი რო ჩასულიყავით არ მესმის რატო ვერ გამოაჩენდით მანქანის ნომერს ფოტოზე. დავუშვათ კარზე არ გამოჩნდებოდა მაგრამ კაპოტი რო ახადო ნომერი ამოტრიალებულად მაინც გამოჩნდებოდა.
http://www.off-road.ge/competition/2012/ujarma2012/foto/101/SDC11814.JPG
კამერა ცოტა მაღლა უნდა აწიო. ტოტები თუ გიშლის მოაშორო და ეგაა.
nika
იმიტომ ნიკოლოზ, რომ ჩვენ ეგ წერტილი 4:15 სთ_ზე დავტოვეთ და ჩვენს მერე რო იქ ვინმე ჩასულიყო ზუსტად ვიცი ვერ დააფინიშებდა.
ლოსი
ხოდა ნახე შედეგები და არავინ ჩასულა თქო
shvelo
კიიიიიიიიიიიიიიიი
მიდი 4ვედე40 შოპში
მე ვთვლი რომ ტრ-2 იდეალურად იყო გაკეთებული, ნაწვიმარი რომ არ ყოფილიყო, მაშინ ყველა იკატავებდა და დაჟე ყველა წერტილს აიღებდა.
shvelo
ონჯღორე
მოკლედ ტურიზმს რაც შეეხება. მიუხედავად იმისა რომ 23 წერტილი შეჯიბრის შემდეგაც ვერ ავიღე. მაინც ვთვლი რომ გზა ნამდვილად არ იყო რთული და ალბათ ოდნავ უფრო რთული გზა რომ ყოფილიყო უკეტესი იქნებაოდა. წერტილებიც კარგი იყო.
თუმცა რაც შეეხება ქუესტებს... არანაირი მსგავსება ენკასთან არ ყოფილა. ნუ სულ ოდნავი ალბათ.
ჩემტვის პრობლება იყო ის რომ ლეგენდაზე ცოტა ოდნავ მეტი ინფო უნდა გვქონოდა. მინიმუმ ის მაინც უნდა გვცოდნოდა რა ციფრი რას ნისჰნავს. ანუ რომელია ქულის აგმნიშვნელი და რომელია წერტილის ნომერი. ეს ექსპლიკაციის ამბავია. ჩვენ კიდე ეგეც კვესტი გვეგონა. პირველ წერტილთან რომ მივედით ზუსტად ნახევარი საათი ვბჭობდით იმაზე თუ რა იყოს ეს წერტილი და ეს იყო თუ არა ის წერტილი რაც უნდა აგვეღო. მანდ მივხვდით რომ მეორე რიცხვი კვესტის ნაწილი კი არ იყო არამედ ქულა.
მეორე რასაც ვფიქრობ ისაა რომ ალბათ ქვესტები უფრო ლოგიკაზე უნდა იყოს აწყობილი ვიდრე არიტმეტიკაზე. და უფრო მკაფიოდ უნდა იყოს ჩამოყალიბებული. მაგალითად აზიმუტი Y რომ ეცერა ვაფშე ვერ მივხვდით აზიმუტი ციფრით რატომ არ იყო აგნიშნული სანამ ლეგენდა ბოლომდე არ წავიკიტხეთ და მერე მივხვდით რომ გასაღები იყო ის რაც ქვემოთ ეწერა. ანუ გასაღები რამენაირად გამოყოფილი უნდა ყოფილიყო ან ჩარჩოში ჩასმული ან ზვიზდოჩკიტ ან რაიმე სხვა მეთოდით. იდეა ქვესტების ძალიან კარგია მარა განხორციელება ისეთი ეფექტური არ იყო რასაც ველოდებოდი. არ ვიცი ქუესტი ვინმემ თუ ამოხსნა საერთოდ.
შეილება იმიტო რო მინი შოკში ვიყავით და ეიფორიაში.
მორბენალი სტარტი კარგი სანახაობა იყო მარა აზრს ვერ მივხვდი რატო უნდა გავქცეულიყავით.
პრინციპში მე პრობლემას იმაში ვხედავ რომ ლეგენდა არ გაგვიშიფრეთ კარგად, პრესკომფერენციაზე გვითხარით ადგილზე გაეცნობითო და ადგილზე მორბენალი სტარტის გამო ყველა გაიქცა სადღაც ინერციით და დავრჩით გაუგებრობაში. ვფიქრობდით რა გვექნა ფაქტი იყო რო არ ვიცოდიტ სად უნდა წავსულიყავით მაგრამ თუ პირველი ეტაპი ხაზობრივი იქნებოდა მაშინ იმას თუ ვინ მივა პირველი წერტილზე დიდი უპირატესობა მიენიჭებოდა და მაგიტომ გადავწყვიტეთ ჩვენც დაგვესტარტა. ამიტომ ბოლო გაედით სტარტიდა და ნეუვერენა გავყევით ყველას მერე გზაში მივხვდით რომ სხვა მიმართულებით უნდა წავსულიყავით მარა დავიკიდეთ და გადავუხვიეთ ყველაზე მეტად გამისწორდა სოფლის თავზე სამ ნაძვთან წერტილის აღება იმიტომ რომ სხვებმა ტრასიდან მოუარეს ჩვენ კიდე მოკლეზე გადავედით რაღაც ბეტონებზე..
პ.ს
ჩვენთვის ძალიან პაზნავატელნი იყო ეს შეჯიბრი იმ მხრივ რომ ჩამოვყალიბდით რა გვინდა. და ვიცით რომ მომავალი შეჯიბრისთვის ტრ1 გვინდა. კარგად გავერთეთ და ვამზადებთ მანქანას ტრ1 სთვის.
მეორე საკითხი რაც გვაწუხებს ისაა რომ თუ სპონსორს გავჩითავთ შეჯიბრის ორგანიზატორებს უნდა შევუთანხმდეთ ამის შესახებ და რაღაც თანხა უნდა გადავუხადოთ მათ რაც ძალიან რთულია ჩვენთვის იმიტომ რომ ისედაც მიზერული თანხით გვასპონსორებენ და კიდევ იმ თანხის ნაცილის გაღება ცოტა რთულია... მითუმეტეს რომ საპრიზო ფონდიც არაა პროპორციული იმ თანხებისა რაც მომზადებაში უნდა დაიხარჯოს. მაგრამ ეს სხვა ტიპის პრობლემებია რაც ისეთ დამწყებებისთვის როგორიც ჩვენი ეკიპაჟია ძალიან შეუშლის ხელს..
Defi
საინტერესო არ ვიცი და მტკივნეული კი არის იმიტომ რომ ჯალამბარი უსაფრთხოების კარკასი და სხვა ბევრი მცირე რამ რაც ზოგი აუცილებელი ზოგი საჭირო დაგრამ თანხა რომ დავიანგარიშე ჩემს თვიურ ხელფასს 4 ჯერ აღემატება... და ეგ ყველაფერი ჩემი სახსრებით რომ გავაკეთო და თან ისე რომ ცოლი არ გამეყაროს... ერთი წელი კი დამჭირდება მეტი და თ იმდენი შნო გამოვიჩინე რომ სპონსორი დავითრიე რევიცი რევიცი აბააა
exidrid
მართალი ხარ. მეტი ინფორმაცია იყო საჭირო და ეს აუცილებლად გათვალისწინებული იქნება.
ალბათ მაგ ლეგენდაზე უნდა ყოფილიყო მარტო წერტილების ნომრები და ცალკე უნდა ყოფილიყო სრული სია ქულებიანი.
ტრ-1 ის რა წერტილებთანაც მოვხვდით არცერთი წერტილის ქულა არ დაემთხვა მის სირთულეს. ხო და რაც შეეხება ტრ-2-ს და ორ ლებედას ჩემი აზრით არ უნდა იყოს სავალდებულო
rezident
კარგი იქნება საცობები რომ არ შეიქმნას იმისთვის მაგრამ "სავალდებულო" იავიცი იავიცი
Defi
კარგი რა რა საცობები. საცობებს ქალაქში პანდუსებით ვებრძვით და ოფზე 2 ლებედით? ქვეყანა მანქანა ვიყავით ამ შეჯიბრზე ტრ-2 ში და ჯადოს და ნიკდეფას გარდა არავინ შემხვედრია
შეადარე ეხლა ქალაქის საცობი და ტრ2-3 ის
ყოველ შემთხვევაში 2 ლებედა საცობების ასაცილებლად ვერაფერი არგუმენტია.
rezident
რატო რაღაც მომენტში კია მარა მთლად მაგ მიზეზით არ მოიფიქრებდნენ ორგები მაგ ამბავს
ეტა ტოლკა მისლი ვსლუხ
ჯალოების გაორმაგება დაბალ კლასებში არც მე მომწონს. ამბიციურები დააყენებენ ცხოვრების გასაადვილებლად , მაგრამ იძულებით ... არ მგონია , რომ სწორი იყოს.
ტრ3-ში წვალებაა და ბევრი დროის დაკარგვაა ორი ჯალოს გარშე მანქანით გამოსვლა. ბევრგან დაგვჭირდა ამ წვიმაში უკანა ჯალო. იყო ადგილები, სადაც მაგის გარეშე ძალიან გაჭირდებოდა. თუმცა სავალდებულობა არ უნდა იყოს შემოღებული, რადგან საცობები ნაკლები იყო წერტილების სიმრავლის გამო.
წინა ჯალო ვერ უყიდია ხალხს და რკინის ტროსი ვერ შეუცვლია სინთეთიკურით, რაის უკანა ჯალო. ხო თაროებზე გვიწყვია და მარტო მიყენება უნდა.
irakli
ორჯალოიანები არ დარჩა ტყეში?
შუასადებსაც აქვს მნიშვნელობა
irakli
არა და მე დავიდუსი ვიგულისხმე
იმდენად უაზროდ დაწვა ჯალამბარები რო ხალხი თვალებს არ უჯერებდა როცა ამ პროცესს უყურებდა.
DAVIDUS
წინ კედელი იყო და ზედ ასვლას ცდილობდაო მიბჯენილი მანქანით თან ცალი ბორბალი აღარ ტრიალებდაო უკვე და მაინც ეძალავებოდაო წერტილებს იმის მაგივრად რომ დაზიენებული მანქანით ეგებ როგორმე დაეფინიშებინაო.
DAVIDUS
nika
Powered by Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)